Elithoppare

Alla inlägg under maj 2011

Av Ellinor Malmgren - 31 maj 2011 19:57

Heej ! :)


Red Monica o Gullan idag :) Började med Gullis <3 Red först ut en runda, skrittade och travade lite :D Red sen på banan och det gick jättebra :)<3 Hon lyssnade så bra! :D I över dem 2 bommarna igen ;) Kunde rida på både 3 och 8 galoppsprång imellan! :D Fast 3 galoppsprång var lättare för henne än 8 x)


Red Monkey sen ;) Red mest ut henne ;D Galopperade längs bäcken och hon var superpigg! :D Det var väldigt längesedan hon var det <3 Red henne en stund på banan och hon var supermjuk och på banan var hon också pigg :)


En brännässla gjorde så att jag brände mig idag! :/

    Fina Gullis <3       Fina Monkey <3   haha, Nellis gossedjur x)<3   Nellie <3       Bilder från igår, jag & fina Dino ! :)    

Hejdå! :P<3

Av Ellinor Malmgren - 30 maj 2011 20:41

Heej ! :)


Kom precis hem från Julle nu ;D Blev inte så att jag åkte ut till hästarna idag :/ Åkte till Julle istället ;) Först skulle både jag o Julle rida Dino och jag började ;) Julle skulle på fotbollsträning så hon fick åka till den så fick jag rida klart Dino! :) Bra gick det fast han var lite lat x) Efter att Julle hade varit på fotbollsträning så åt vi en glass och efter det ryktade vi Kajsa o Bowser inför uteritten! :D


Det blev en vääldigt lång runda ;D Vi red i ca 1,5 timme! Men skönt var det <3 Roligt också :D Jag red Bowser o Julle red Kajsa ;) Bowser var väldigt pigg och ibland när vi galopperade så stack han nästan! xP


Måste plugga till Svenska provet som är imorgon..:/ Men det är det sista provet innan sommarlov!! JIPPI :D Hejdå <3


Och glöm inte att besöka Julles blogg - www.juliahallbergsliv.bloggplatsen.se ! <3

Av Ellinor Malmgren - 30 maj 2011 14:18

Heeej ! :)


Har kommit hem från Julivallen nu (kommunmästerskap) ! Gick dåligt för mig xP Sprang 1000 m och jag vet inte vad jag kom men kanske 8:a el 9:a ? Hade 4 bakom mig ;) Efter det så var jag ju supertrött och jag kände inte så mycket för att hoppa längd typ direkt efter jag hade sprungit 1000 m. Gjorde det ändån ;P Gick superdåligt! :/ Hoppade bara 3.37 el om det inte var mindre ? Jag sak nog inte satsa på friidrott iaf! xD Min skola slutade på plats 7 av 8 tror jag.. hoppas att det går bättre för oss nästa år! :)


Ska ut och gå med Monkey o Gullis idag (:


Hejdå! :D

Av Ellinor Malmgren - 29 maj 2011 18:17

helluw ;P


Har kommit hem från Åstorp nu! :) Hoppade Ridsport Ponny Cup med båda :D Det var en lång bana på 12 hinder och 15 språng, maxade hinder också. Monica gick super fram till hinder nr. 8 som var en maxad oxer, hon tyckte att det var för mycket, jag kämpade och ville få över henne andra gången men hon ville inte :/ Innan den oxern så hade det varit en trekombination, en maxad oxer, en trippelbarr och sen kom då den stora oxern. Hon hoppade sååå fint till hinder nr. 8 iaf! :D


Hoppade Gullan sen och hon gick superfint! :) Inte så mkt att säga för jag var nolla i grunden! :D Hoppade omhoppning sen ;) Satsade ganska mkt och det räckte till en 2:a plats!! :D Hon är bäst min fina Gullis <3


Kommer lite bilder som Helga har fotat! :D


Monica (:

      När jag rider fram Monkey! :)     Glada jag på prisutdelningen! :)   Omhoppningen!   Glada jag efter nollan i grundomgången!   Grundomgången! :D        

GOLDEN STAR OCH DEN DEEL'S MONICA ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN ! :D <3

Av Ellinor Malmgren - 28 maj 2011 15:29

heej ! :)


Har varit i Åstorp och tävlat idag ;D Hoppade en LA med Gullan o Monica :) Blev 3:a med Gullan o 6:a med Monica! :D Monica gick superfint o hon var väldigt pigg :D Gullan var väldigt stark på framhoppningen men hon lyssnade bättre inne på banan! :)


Imorgon blir det Ridsport Ponny Cup med båda! :D


Hejdå ;D<3

Av Ellinor Malmgren - 26 maj 2011 21:34

Heej ;D


Kom hem från elitträffen nu! :)

Tränade både Gullan o Moncia ;D Började med Monica och hon gick bra :) I skänkelvikningarna så bråkade hon lite..jag får väl träna mer på det! :D Gullan lyssnade riktigt bra idag :D Hon blev ite piggare på slutet men hon går mkt bättre nu ! :D Red över upphöjda bommar som stod rakt efter varandra (2 st) så varierade jag med 5, 6 o 7 galoppsprång imellan ;D


Ska sova nu, godnatt <3

Av Ellinor Malmgren - 26 maj 2011 13:59

Hej ;D


Kom precis hem från skolan nu ;P Ska träna Gullan och Monica vet jag inte :P Vet inte om jag hinner för Skånska Ponny Eliten ska ha någon träff vid Malmö om media och sånt ;)


Bloggar mer ikväll! :) Ses <3


Lite bilder från Varberg sommaren 2009 ;) Pappa som har fottat! ;D

         

Av Ellinor Malmgren - 25 maj 2011 22:00

Heej :)


Kom hem från stallet för ca lite mer än 1 timme, har gjort läxa och ätit ;)

Hopptränade Mirre idag :D Bra gick det :) Fast han var inte så pigg..sen stannade han typ på varje hinder en gång..;/ Antingen är det att han inte tycker om bommar eller så har han bara hittat på det..;)


Red med Freddie o Ida på Svedberga sen! :) Jag red Gullan, Freddie red Monica o Ida red Gizmo! :D Superskoj <3 Gullán var jättepigg, hon tyckte att det var roligt att få komma ut och galoppera ;D


Ska sova nu, godnatt <3

Presentation


Jag heter Ellinor Malmgren. Följ mitt liv med mina hästar här på denna blogg! ^^

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om att läsa bloggen? =)
 Ja! :D Jag tycker denna blogg är jättebra! Läser varje dag
 Ja :) Den är väl okej, inte den bästa men läser den ganska ofta :)
 Nej, jag tycker inte om denna blogg så mkt. Kan hända att jag läser den någon gång ibland.
 Nej, jag tycker inte alls om denna blogg! Den är såå tradig!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Elithoppare

Ovido - Quiz & Flashcards