Elithoppare

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Hoppträning med Mirre <3

Av Ellinor Malmgren - 11 maj 2011 20:27

Helluw ;P


Har ridit Monica, Mirre o Gullan idag! ;D Monica red jag på banan :P Hon var lite jobbig i början och vill inte riktigt :S Hon stannade typ hela tiden, hon var kanske lite orolig i magen..:/ Hon accepterade inte sporrarna eller skänklarna heller..;/ Men efter en stund så började hon bli bättre, hon accepterade sporrarna o skänklarna och sen gick hon som tåget! :D Hon var så mjuk och pigg då ;) En helt annan häst <3


Hopptränade Mirre sen för Maria. Har inte gjort det på jättelänge då jag inte har haft tid att rida han och han har vilat. Men nu har han kommit igång rikigt bra :) I början så var han lite seg... Vi skulle trava över 3 bommar på en volt. Han stannade framför och ville inte gå över dem :S Maria gick bredvid sen och då gick han över och sen var det inga probelm! :) Som att han vill fram och titta vad det är förnågot som ligger på marken! x) När vi hade travat och galopperat lite så skulle vi börja hoppa :) Det roligaste av allt! :D  Dem andra började med att hoppa någon studs, jag fick hoppa ett litet räcke på ca 30 cm ;) Jag trode ju inte att det skulle gå så bra för han hade ju stannat framför bommarna..men när jag kom fram till hindret så hoppade han! :) Tog om det sen i galopp (tog det i trav första gången) och det gick också superbra :D Vi skrittade lite och sen tog vi en studs med två halva kryss, det gick också super! :) Efter det så tog vi ett lite högre recke och det gick också jättebra! Han hoppar mer normalt nu för innan hoppade han typ kaninhopp, eller vad man ska säga x) Avslutade med att hoppa en oxer på kanske 50-60 cm och det gick galant! :) Mirre är bara BÄST :D<3


Red Gullan sen på banan :) Jättetradigt väder var det då! :( Men Gullan gick fint iaf! Det är ju det som är huvudsaken ;D Även fast jag ökade mycket ibland så blev hon inte jättespringig, utan hon lyssnade på mig väldigt bra! :) När jag ville att hon skulle gå i kort galopp så gjorde hon det och nät jag villa att hon skulle öka så gjorde hon det! :D Såklart att hon ökade när jag ville det för det gör hon alltid och det är det hon är bäst på! :D Haha <3


ojj! det här blev ett väääldigt långt inlägg! :D hejdå :-P


Här kommer några bilder från när jag började rida Mirre! :)


Söta Mirre <3

      Man smälter ju <3 Han är bara för söt <3  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Malmgren - 31 oktober 2011 22:27

heej..   www.elithoppare.devote.se www.elithoppare.devote.se www.elithoppare.devote.se www.elithoppare.devote.se   ...

Av Ellinor Malmgren - 31 oktober 2011 22:11

heej <3   har kommit hem från Julle nu :) åkte till henne ca kl. 11.30 och då red vi och lite sånt (: jag red Bowser & Julle red Batte! Vi hoppade lite småstuds & småhinder <3 i slutet hoppade vi ngt skutt barbacka! x) haha <3 vi hoppade...

Av Ellinor Malmgren - 30 oktober 2011 17:15

heej <3   har kommit hem nu efter den långa dagen! :) Hopptränade Elsa & Gullan för Tobias idag! :D Gullan har jag väl inte mkt att säga om.. måste ta nya tag & se hur det går i Dagstorp nästa helg! :) Elsa var helt gudomligt fin <3 All...

Av Ellinor Malmgren - 29 oktober 2011 18:20

heej <3   har kommit hem från Helsingborg nu (: vi gick på väla först & handlade lite kläder ;) jag köpte ngn tjocktröja & ngn vanlig tröja :) köpte även en vinterjacka :D är inte den person som väljer i första hand att gå och handla kläder x)...

Av Ellinor Malmgren - 29 oktober 2011 12:25

heej :)   ska till stan nu och äta lunch & handla lite kläder! :) har ridit Elsa & Gullan (:   mer update sen när jag kommer hem!   haa det braa (yy)   ...

Presentation


Jag heter Ellinor Malmgren. Följ mitt liv med mina hästar här på denna blogg! ^^

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om att läsa bloggen? =)
 Ja! :D Jag tycker denna blogg är jättebra! Läser varje dag
 Ja :) Den är väl okej, inte den bästa men läser den ganska ofta :)
 Nej, jag tycker inte om denna blogg så mkt. Kan hända att jag läser den någon gång ibland.
 Nej, jag tycker inte alls om denna blogg! Den är såå tradig!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Elithoppare

Ovido - Quiz & Flashcards