Elithoppare

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Ellinor Malmgren - 7 april 2011 21:10

Heejsan :D


Har nyligen ätit men innan det så har jag varit i stallet :D Red först Alfa och hon var jääättepigg!! Hon var ganska stark och så också. Hon var heller inte så villig till att jobba men sen i slutet när jag travade av henne så blev jag mer bestämd och då gick det bra :) Sen åkte jag och mormor till Monica o Gullan =) Mormor mockade och jag låg i bilen för jag var ganska trött och vilade ett tag tills mamma kom och då fick jag en macka och lite dricka och då blev jag piggare! :D


Tog in Monica och hon skulle klippas för hon var väldigt långhårig xD Mamma klippte lite i början men jag ville så gärna klippa så jag gjorde det mesta och resten sen =) När jag skulle klippa benen så var hon lite busig och lyfte på benen hela tiden,d et har hon inte gjort innan men det är säkert Gullan som har lärt henne det för Gullan gör det också och det är ganska jobbigt när dem håller på så XD Men jag fick benen klippta iaf och jag blev faktiskt väldigt nöjd med min klippning :) Imorgon ska jag klippa lite till på benen och vid ögonen =D


Sen klippte jag Gullan hon hade typ ingen päls alls XD Det tog inte lång tid iaf :D Red Monica sen och hon var skitfin! Hon har knappt aldrig varit så här fin innan! Hon var så mjuk och hon bråkade typ ingeting i början av galoppen som hon brukar göra! XD Gjorde lite skänkelviking och så och hon gick jättebra :D Red Gullan sen och hon var typ galen! Eller ja, det var nog för blåsten xD Men sen när jag hade ridit henne en stund så lugnade hon ner sig och gick jättebra :D


Ojsan, det här blev ett ganska långt inlägg! Men jaja, hejdå! (;<3

Av Ellinor Malmgren - 7 april 2011 13:01

Helluw :)


Kom hem från skolan för ca 45 minuter sedan för jag slutade kl 12 och då åt jag lite lunch där så slipper jag att göra det hemma :-) Och imrogon så är jag ledig! :D Fast jag kommer att gå 1 timme..:/ Men det är bara mellan 13.00 och 14.00 =D Snart kommer mormor och ska hämta mig så ska jag rida Alfa =D Sen ska jag rida Gullan o Monica hemma och klippa dem och städa lite i stallet och apcka lite och sånt =)


Hejdå (;<3

Här kommer det lite bilder :)


Fina Monica <33

      Jag o Gullan =D  


Presentation


Jag heter Ellinor Malmgren. Följ mitt liv med mina hästar här på denna blogg! ^^

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du om att läsa bloggen? =)
 Ja! :D Jag tycker denna blogg är jättebra! Läser varje dag
 Ja :) Den är väl okej, inte den bästa men läser den ganska ofta :)
 Nej, jag tycker inte om denna blogg så mkt. Kan hända att jag läser den någon gång ibland.
 Nej, jag tycker inte alls om denna blogg! Den är såå tradig!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Elithoppare

Ovido - Quiz & Flashcards